85
La caça perseguida

Les cames de la Penélope tremolen, està dreta recolzada a la reixa, mira a terra a l’asfalt. Lluita per controlar les arcades que li vénen. La imatge de l’home del lavabo li vibra davant dels ulls. La cara volada per l’explosió, les dents i la sang.

El pes de l’armilla antibales fa que hagi de seure a terra. El so dels voltants torna a venir en forma d’onades. Se sent l’udol de les sirenes de les altres ambulàncies. Els policies s’escridassen, es comuniquen per ràdio. Veu els homes de l’ambulància corrent amb un baiard. És l’home del lavabo. Està estirat panxa amunt. Té la cara tapada però la sang ja ha començat a empènyer a través de les compreses.

La Saga s’apropa a la Penélope juntament amb una infermera. Li diu que li sembla que la Penélope està a punt d’entrar en un estat de xoc.

—No era ell —crida la Penélope quan li posen una manta per sobre les espatlles.

—Aviat vindrà un doctor a examinar-te —diu la infermera—. Però ara puc donar-te alguna cosa perquè et calmis. Pateixes del fetge?

Quan la Penélope sacseja el cap, la infermera li dóna una càpsula blava.

—Te l’hauries d’empassar sencera… És mig mil·ligram d’Alprazolam —explica ella.

—Alprazolam —repeteix la Penélope mirant-se la pastilla de la mà.

—Et calmarà i no és gens perillosa —explica la infermera i després surt corrents.

—Vaig a buscar-te una mica d’aigua —diu la Saga i comença a caminar cap al cotxe patrulla.

La Penélope té fred als dits. Es mira la mà amb la pastilleta blava.

En Joona Linna encara és dins de l’edifici. Encara estan traient més gent plena de sutge i ferits per la inhalació de fum. Els diplomàtics en estat de xoc s’agrupen al costat de la reixa de l’ambaixada japonesa esperant ser transportats a l’hospital Karolinska. Una dona amb un jersei blau marí s’enfonsa a terra i crida amb la cara desencaixada. Un policia s’asseu al seu costat, l’abraça per l’esquena i li parla calmadament. Un dels diplomàtics es llepa els llavis i s’eixuga les mans a la tovallola, com si no pogués acabar de fer net. Un home gran amb un vestit arrugat està dret amb cara encarcarada i parla per telèfon. L’agregada militar, una dona de mitjana edat amb els cabells de color roig, s’ha eixugat les llàgrimes i intenta ajudar com si caminés endormiscada. Amb una mirada retreta resta dreta aguantant bosses de sang mentre el personal de l’ambulància mou un pacient. Fa un moment hi havia un home assegut a qui li havien embenat les ferides de les mans, portava una manta per sobre les espatlles i es tapava la cara. Ara s’ha aixecat, la manta ha caigut a terra i es dirigeix cap al camí d’asfalt, somnàmbul a través de la reixa.

Un policia militar està dret amb un pal a la mà, plorant.

L’home de les mans cremades continua a la clara llum del matí, tomba la cantonada i cap a la dreta a Gärdesgatan.

De sobte la Penélope respira profundament. Com si una injecció d’aigua congelada perseguís la comprensió horrible d’alguna cosa pel seu cos. No li va veure la cara però li va veure l’esquena. L’home amb les mans cremades. Sap que és ell, el perseguidor, que camina cap a Gärdet, allunyant-se de la policia i les ambulàncies. No necessita veure-li la cara perquè anteriorment ja li havia vist l’esquena i el coll, des de l’embarcació sota el pont de Skurusund, quan la Viola i en Björn encara eren vius.

La Penélope obre la mà i deixa caure la càpsula blava.

Amb el cor bategant-li fort el comença a seguir, gira per Gärdesgatan, deixa caure la manta tal com ha fet ell i accelera els passos. Comença a córrer quan veu que l’home amb moviments lents s’apressa entre els arbres, directament cap al bosc. Sembla estar dèbil, deu haver perdut molta sang de la ferida de bala a l’espatlla, a hores d’ara ella ja sap que l’home no serà capaç d’escapar-se. La Penélope continua entre els arbres, se sent plena de força, camina a gambades per la poa del prat i el veu a uns cinquanta metres de distància. Ell s’entrebanca i s’agafa al tronc d’un arbre amb una mà. Les compreses es desenganxen i li pengen soltes dels dits. Ella corre darrere d’ell i veu com abandona la petita arbreda i surt coixejant a la llum del dia per la gran extensió d’herba. Sense aturar-se es treu l’arma que en Joona Linna li ha posat a l’esquena, se la mira, la carrega, continua endavant entre els arbres, baixa el ritme i li apunta directament a la cama.

—Para —xiuxiueja ella i prem el gallet.

El tret surt desviat, la culatada li estreba el braç i l’espatlla, l’esquitxada de la pólvora li crema al palmell de la mà.

La bala desapareix i la Penélope veu com el perseguidor intenta córrer més de pressa.

«No hauries d’haver tocat la meva germana», pensa ella.

L’home travessa un caminet, s’atura, es pressiona l’espatlla i després continua endavant per l’herba.

La Penélope corre, surt fora cap al sol, s’apropa i creua el caminet per on ell acaba de passar i torna a alçar l’arma.

—Atura’t —crida ella.

El tret surt desviat i ella veu com la bala esbocina l’herba deu metres per davant d’ell.

La Penélope nota com l’adrenalina li corre pel cos, se sent completament serena i concentrada. Li apunta a la cama i dispara. Escolta el tret, percep la culatada al braç i veu com la bala perfora la sofraja de l’home i surt per la ròtula. L’home crida instantàniament de dolor i cau a l’herba, intenta avançar endavant, però ella encara s’hi acosta més, caminant a gambades, i veu com ell s’arrossega aixecant-se amb l’ajut d’un bedoll solitari.

«Atura’t», pensa la Penélope i aixeca l’arma de nou. «Vas assassinar la Viola, la vas ofegar en una tina i vas matar en Björn».

—Vas assassinar la meva germana petita —repeteix fort i dispara.

El tret va a parar al seu peu esquerre i la sang surt a raig per sobre l’herba.

Quan la Penélope s’aixeca i va cap a ell, està assegut amb l’esquena recolzada a l’arbre, el cap li penja endavant, la barbeta descansa sobre el seu pit. Perd molta sang, panteixa com un animal, però d’altra banda resta immòbil.

Ella s’atura davant d’ell, de cames obertes damunt l’herba, a l’ombra d’un arbre, l’apunta amb l’arma.

—Per què? —pregunta ella calmadament—. Per què és morta la meva germana, per què és…

Es queda callada, empassa, s’inclina cap endavant posant-se de genolls per veure-li la cara.

—Vull que em miris quan et dispari.

L’home s’humiteja la boca i intenta aixecar el cap. Pesa massa, no és capaç de fer-ho. És a punt de quedar-se inconscient per la pèrdua de sang. Ella l’apunta amb l’arma, s’atura novament, allarga la mà, li aixeca la barbeta i se’l mira.

Pressiona la mandíbula fortament quan li torna a veure les faccions cansades, aquella cara que ja havia vist reflectida a la llum del llampec a través de la pluja a Kymmendö. Ara recorda els ulls d’ell, tranquils, i la profunda cicatriu que li travessava la boca. Ell està igual de calmat com aquell dia. La Penélope té temps de pensar com n’és d’estrany que en els últims moments ell no li tingui por, quan de sobte l’ataca.

Es mou amb una velocitat inesperada, l’arreplega i se l’emporta amb ell. El seu braç desprèn tanta força que ella cau endavant i es colpeja el front amb el pit de l’home. Sense tenir temps d’enretirar-se ell li retorça el canell i li pren l’arma de la mà. Amb totes les seves forces ella colpeja movent braços i cames, cau enrere sobre l’herba i quan torna a aixecar la mirada ell ja l’està apuntant amb l’arma i dispara dos trets curts.

El contracte
coberta.xhtml
sinopsi.xhtml
titol.xhtml
info.xhtml
proleg.xhtml
prmusic.xhtml
cap0001.xhtml
cap0002.xhtml
cap0003.xhtml
cap0004.xhtml
cap0005.xhtml
cap0006.xhtml
cap0007.xhtml
cap0008.xhtml
cap0009.xhtml
cap0010.xhtml
cap0011.xhtml
cap0012.xhtml
cap0013.xhtml
cap0014.xhtml
cap0015.xhtml
cap0016.xhtml
cap0017.xhtml
cap0018.xhtml
cap0019.xhtml
cap0020.xhtml
cap0021.xhtml
cap0022.xhtml
cap0023.xhtml
cap0024.xhtml
cap0025.xhtml
cap0026.xhtml
cap0027.xhtml
cap0028.xhtml
cap0029.xhtml
cap0030.xhtml
cap0031.xhtml
cap0032.xhtml
cap0033.xhtml
cap0034.xhtml
cap0035.xhtml
cap0036.xhtml
cap0037.xhtml
cap0038.xhtml
cap0039.xhtml
cap0040.xhtml
cap0041.xhtml
cap0042.xhtml
cap0043.xhtml
cap0044.xhtml
cap0045.xhtml
cap0046.xhtml
cap0047.xhtml
cap0048.xhtml
cap0049.xhtml
cap0050.xhtml
cap0051.xhtml
cap0052.xhtml
cap0053.xhtml
cap0054.xhtml
cap0055.xhtml
cap0056.xhtml
cap0057.xhtml
cap0058.xhtml
cap0059.xhtml
cap0060.xhtml
cap0061.xhtml
cap0062.xhtml
cap0063.xhtml
cap0064.xhtml
cap0065.xhtml
cap0066.xhtml
cap0067.xhtml
cap0068.xhtml
cap0069.xhtml
cap0070.xhtml
cap0071.xhtml
cap0072.xhtml
cap0073.xhtml
cap0074.xhtml
cap0075.xhtml
cap0076.xhtml
cap0077.xhtml
cap0078.xhtml
cap0079.xhtml
cap0080.xhtml
cap0081.xhtml
cap0082.xhtml
cap0083.xhtml
cap0084.xhtml
cap0085.xhtml
cap0086.xhtml
cap0087.xhtml
cap0088.xhtml
cap0089.xhtml
cap0090.xhtml
cap0091.xhtml
cap0092.xhtml
cap0093.xhtml
cap0094.xhtml
cap0095.xhtml
cap0096.xhtml
cap0097.xhtml
cap0098.xhtml
cap0099.xhtml
cap0100.xhtml
cap0101.xhtml
cap0102.xhtml
cap0103.xhtml
cap0104.xhtml
cap0105.xhtml
cap0106.xhtml
cap0107.xhtml
cap0108.xhtml
cap0109.xhtml
cap0110.xhtml
cap0111.xhtml
cap0112.xhtml
cap0113.xhtml
cap0114.xhtml
cap0115.xhtml
epAxel.xhtml
epBerver.xhtml
epPenel.xhtml
epSaga.xhtml
epDisa.xhtml
epJoona.xhtml
epileg.xhtml
autor.xhtml
notes.xhtml